Sumrak saga s koncesionarom plaže u lapadskoj uvali Sumratin još uvijek traje. Dosadašnje vlasti, niti na gradskoj, niti na županijskoj razini nisu se znale nositi s ovim problemom. Nisu se čak niti uspjeli usuglasiti oko poništenja koncesije, održavanja i zajedničkog rada u interesu građana. Tek pod pritiskom stanovnika Lapada i nakon brojnih medijskih istupa i upozorenja na potencijalnu zdravstvenu ugrozu.
Grad Dubrovnik je prošle godine počeo održavati plažu. Sezona kupanja 2025. je pred vratima, a rješenja nema.Nećemo se sad vraćati na dvije sudske presude, višegodišnji rad bez koncesije i sami postupak likvidacije bivšeg koncesionara, stav stečajnog upravitelja koji je osporio potraživanja Županije i sve pravne zavrzlame oko ove plaže.
Ono što nas svih zanima je: Kad će plaža u lapadskoj uvali Sumratin biti u punoj funkciji?
Prvenstveno na zadovoljstvo svih građana Dubrovnika, a posljedično i svih naših posjetitelja i turista? Odgovor na ovo pitanje nema HDZ! Da ima, do ovoga svega ne bi došlo. Pokazao je to nedjelovanjem cijeli niz godina i oglušivanjem na sve prijedloge i upozorenja koja smo iznosili i mi kao oproba, ali i niz građana. Plaža u Uvali treba brzo djelovanje odgovornih, da nam se ne bi dogodilo da dočekamo još koju sezonu bez osnovnih usluga na plaži koja je srce poluotoka Lapada.
Upravo zbog toga, jedna od prvih odluka koju ćemo donijeti kada preuzmemo upravljanje Gradom i Županijom je prenošenje ovlasti davanja koncesije na Grad Dubrovnik.
Riječ je o zakonskoj mogućnosti koju predviđa Članak 54. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama (NN 83/2025), kojom Županijska skupština može, na prijedlog župana ovlaštenja za davanje pojedine ili svih koncesija povjeriti Gradu Dubrovniku. Smatram da je to pravi put kojim će se slučaj ove predivne plaže najbrže riješiti i stvoriti preduvjeti da ona postane ono što smo svi mislili da će biti prije 10-ak godina – središte života i ponude za građane i turiste na ponos Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije.
Sjetit ćete se kako je trajao cijeli postupak, od idejnog rješenja i podrške javnosti koju je DNŽ u tom trenutku imala, preko upitnog postupka dodjele same koncesije i kasnije sječe zelenila koja je zgrozila sve ljubitelje ovog predivnog prostora. A kao rezultat smo dobili, plažu koja nije bila ni na tragu idejnog projekta kojeg smo svi pozdravili, niz problema koji sad svoj epilog ima u stečajnom postupku. Stoga jedino zajednički rad i suradnja Županije i Grada Dubrovnika mogu ovu Sumrak sagu okrenuti u novu priliku za lapadsku plažu u uvali Sumartin! I na tome ćemo zajedno raditi od prvog dana mandata, za kojeg iskreno vjerujem da će nam na izborima povjeriti građani.
PODACI:
Na stečajnom ročištu utvrđeno je da vjerovnici potražuju 21 milijun 226 tisuća eura.Iz drugog višeg isplatnog reda stečajni upravitelj osporio je 8,166,760,94 eura, a sveukupno je priznao 13,059.882,04 eura tražbina. Vjerovnici čije su tražbine osporene, odnosno vjerovnik koji je na ročištu osporio tražbine drugih vjerovnika rješenjem suda upućeni su u roku od 8 dana od pravomoćnosti rješenja o utvrđenim i osporenim tražbinama pokrenuti sudski postupak radi utvrđenja osnovanosti tražbine, odnosno utvrđenja osnovanosti osporavanja tražbina.Među osporenima je tražbina Carolyn Alm s tražbinom od 6 milijuna eura po ugovorima o zajmu kao i 149.726,10 eura Olega Uskokovića, ali i Dubrovačko neretvanske županija u iznosu 1,235.075,40 eura zbog toga što se pred Trgovačkim sudom u Dubrovniku vodi spor o koncesijama na pomorskom dobru radi stjecanja te tvrtka Magros u iznosu 216.439,73 eura jer se radi o tražbini po osnovi naknade štete o kojoj je u tijeku spor također pred Trgovačkim sudom u Dubrovniku. Dubrovačko neretvanska županija je osporila 12 tražbina drugog višeg isplatnog reda među kojima i one Carolyn Alm u iznosu 1,37 milijuna eura i Olega Uskokovića u iznosu 870.248,23 eura, upućena je pokrenuti parnicu radi utvrđivanja osporene tražbine.
Stečajni upravitelj Dubrovačkih zalazaka sunca Milan Bariša Obradović Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama NN 83/2023Uvjeti pod kojima jedinica lokalne samouprave može biti davatelj koncesijeČlanak 54.(1) Predstavničko tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave na prijedlog izvršnog tijela jedinice (područne) regionalne samouprave, a na zahtjev jedinice lokalne samouprave može ovlaštenje za davanje pojedine ili svih koncesija na području te jedinice lokalne samouprave povjeriti jedinici lokalne samouprave do kraja tekućeg mandatnog razdoblja na koje je izabrano predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave.(3) Odluku o davanju koncesije iz stavka 1. ovoga članka donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave.